Het schrijven van teksten speelt een grote rol bij externe communicatie. De verhalen die geschreven worden, moeten duidelijk zijn voor iedereen en alle nodige informatie moet besproken worden. Daarnaast is wervende teksten schrijven ook een kunst. Ieder woord moet de doelgroep aanspreken en/of aansporen. De stijl van teksten moet ook een stukje huisstijl met zich mee dragen. Daarbij is de toon van de teksten ook belangrijk. Er zijn verschillende bedrijven die ervaring hebben met het schrijven van zakelijke, creatieve en wervende teksten. Zij creëren samen met u uw eigen tekstuele huisstijl. Aan de hand daarvan worden ook teksten voor uw website, nieuwsbrieven en promotiemateriaal geschreven.

Onderhoud van social media
Als bedrijf zijnde, is het ontwikkelen en behouden van klantencontact belangrijk maar tijdrovend. Via social media kunnen bedrijven in contact blijven met hun klanten. Het is makkelijk en efficiënt. Toch moet er veel aandacht besteed worden aan social media. Via social media worden klachten ontvangen en content gedeeld. Het is ook een mooie manier om een relatie op te bouwen met de klanten.

Content voor de juiste doelgroep
Social media is bedoeld om informatie met anderen te kunnen delen op een gebruiksvriendelijke manier. Het is een verzamelnaam van verschillende platformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Het is de rol van de bezoeker om zijn eigen tekstuele of visuele content op een platform te plaatsen. Dit wordt User Generated Content genoemd; de gebruiker bepaalt en onderhoud de content. Feitelijk horen bedrijven, die ook social media gebruiken, hier ook bij. Via de platformen is het erg makkelijk om een dialoog te kunnen beginnen met andere personen. Het is belangrijk om te weten welke doelgroepen worden aangetrokken door welke social media platformen. Na onderzoek te doen hierover, kan de gedeelde informatie worden aangepast aan de doelgroep van elk platform.{:}{:en}

© 2020 Rutger Groothedde.